Telefoni
Oppdatert 17. desember 2014
Hva omfatter tjenesten? |
Tjenesten omfatter drift av felles fasttelefoniløsning som inkluderer:
- Sentralbord
- Telefonsentral
Tjenesten dekker ikke:
- Tellerskritt
- Telefonapparater
- Mobiltelefoni
|
Hvordan leveres tjenesten? |
- Sentralt driftet telefoniløsning
- Telefonapparatene kobles opp via kommunenes nettverk
- Utstyr bestilles/skaffes til veie av egen kommune.
- Utstyr skal godkjennes av IØD.
- Henvendelse om feil og problemer skjer direkte til leverandør. IØDs Service Desk kan evt. være behjelpelig med å kvalifisere saken
|
Hvilke kvalitetskrav skal
gjelde? |
- Installasjoner gjennomføres av autoriserte leverandører iht. avtale mellom kommunene og IØD.
- Feilretting innen gitte frister iht. prioritet av saken
|
Hvilke forutsetninger gjelder
for kvalitetskravene? |
- Kommunene må sikre drift ved strømbrudd
- Kommunens nettverk må utstyres med nødstrøm hele føringsveien inn til sentralt datarom.
- Kommunens nettverksutstyr og telefonapparater må støtte PoE (Power over Ethernet)
- Kommunene må ha avtale med en felles operatør.
- Telefonutstyr må være godkjent av IØD i hht. Godkjent Produktliste (GPL).
- Nettverksutstyret må være kompatibelt med telefoniløsningen.
- Det må være tilfredsstillende kabling ut til telefoniutstyr
|
|
|