Standard brukertilgang

Oppdatert 17. desember 2014

Hva omfatter tjenesten?

Tjenesten omfatter tilgang til standard applikasjoner og verktøy i hht. brukerrettigheter utstedt av kommunen

Brukerrettighetene gjelder:
  • Standard arbeidsflate ("kontor")
  • Ikoner for applikasjoner og verktøy
  • Print
  • Scanning
  • Lagring på personlig filområde
  • Felles filområder
  • Web-mail

Versjoner av standardløsningene er listet i eget dokument.

Tjenesten inkluderer:
  • Håndtering av feil/problemer
  • Videreutvikling av oppsettet i hht. funksjonelle, drifts- og sikkerhetsmessige krav
Hvordan leveres tjenesten?
  • Pålogging skjer i kommunenes nettverk og gir tilgang til kontorstøtte og fagapplikasjoner
    OBS! Tilgangen gjelder kun ikonene for oppstarten av applikasjonene, ikke tilgangen til funksjoner og data i applikasjonen.
  • Henvendelser om feil og problemer skjer til
    Service Desk.
  • Godkjenning av ny standard programvare
Hvilke kvalitetskrav skal
gjelde?
  • Tilgjengelighet i hht. tjenesteavtale (SLA)
  • Feilretting innen gitte frister i hht. prioritet av saken.
Hvilke forutsetninger gjelder
for kvalitetskravene?
  • Innkjøpt programvare skal være godkjent av IØD.
  • Henvendelsene om feil og problemer skal komme inn via Service Desk.
  • Brukerne bruker systemet som forutsatt og følger drifts- og sikkerhetsmessige pålegg.
  • Enheten (kontaktperson(er)) rapporterer større endringer eller spesielle avvik til ansvarlig i IØD.
  • Enhetens utstyr følger den generelle utstyrsstandarden (ref. Godkjent Produktliste (GPL)).