Kundeservice

Oppdatert 17. desember 2014

Hva omfatter tjenesten?
  • Et sentralt mottak kalt Service Desk for alle typer henvendelser om feil, bestillinger og forespørsler
  • Henvendelsene gjelder alle leveranser/tjenester som leveres av IØD
  • Umiddelbar løsning når det er mulig
  • Full oppfølging av alle typer henvendelser
  • Tilbakemeldinger om den enkelte henvendelse når løsning tar tid
  • Informasjon om driftsavvik eller andre viktige forhold via websider, varslingslister eller telefon
  • For spesielle situasjoner kan ekstraordinær støtte avtales.  I så fall blir partene enige om omfang og form
Hvordan leveres tjenesten?
  • Henvendelser mottas via epostadresse support@iofd.no, webadresse www.iofd.no eller telefon 977 89 090.
  • Service Desk er åpen 07.00-15.45 (15.00 i perioden for sommertid) alle norske virkedager.
  • Mottatte saker blir registrert i eget system, og tilbakemelding gis automatisk med saksnummer.
  • Henvendelser som må løses andre steder enn i mottaket, blir umiddelbart rutet videre og arbeidet påbegynnes i hht. prioritet.
  • For henvendelser som ikke blir løst i mottaket, gis tilbakemeldinger underveis.
  • Henvendelser som ikke gjelder avtalte systemer/tjenester, vil bli avvist.
  • Når henvendelsen anses som løst, skal brukeren få melding om dette.
  • Ved driftsforstyrrelser skal informasjon gis i hht. varslingslister.
Hvilke kvalitetskrav skal
gjelde?
  • Tjenesten er bemannet 07.00-15.45 (15.00 i perioden for sommertid) alle norske virkedager.
  • Saker skal følges opp og løses innen frister i hht prioritering av saken.
Hvilke forutsetninger gjelder
for kvalitetskravene?
      Kvalitetskravene gjelder kun hvis henvendelsene har kommet inn
      via godkjente kanaler (se ovenfor) og gjelder avtalte produkter.